Jag












Kommentarer
Postat av: Malin

Ååh, härligt! Jag vill också åka båt!

2011-05-30 @ 21:46:17
URL: http://stjarneldsbecky.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vilka härliga bilder på skön.

Vilken storlek har mamma Wita på flytvästen?



Kram

2011-06-20 @ 21:04:59
URL: http://vingbloggen.bloggplatsen.se/
Postat av: Tina

Hej Liza!

"min" agilityfröken har varit med och startat en agilityklubb, de ska ha nybörjarkurs snart ser jag.

Kanske kan passa dej och Wita?!



Kram

Tina



http://solnaagilityklubb.wordpress.com/

2011-08-07 @ 23:33:20
URL: http://www.tinric.com
Postat av: Linnea

Tack så mycket! Du har också en fin blogg med jättefina bilder. :)



Jag vet inte riktigt vad den största skillnaden är mellan flatt och irländsk setter men jag kan skriva några skillnader. Nu har jag inte någon setter själv men känner ett par st.



Flatten ser jag mer som en tränings och tävlingshund än settern. Självklart går det att träna och tävla med en setter med och nå framgångar men de är lite mer självständiga och "uppe i det blå" och mycket envisare så man får jobba mer. Inomhus är de väldigt lugna men utomhus är de riktiga energiknippen. De springer, springer och springer runt i vida cirklar (det är ju en jakthund som är tränad att jobba ut från föraren). Kan ibland vara svåra att få ett fint koppelgående med dem då de vill FRAMÅT. Badar gärna och det i ALLT, flattar tycker också om att bada i minsta vattenhål men upplever irländarna lite "värre".



En jaktavlad irländare (tror de flesta är jaktavlade men finns några som avlar för utställning och aktivt familjeliv) måste nog få jaga (tror i alla fall inte det finns så många uppfödare som föder upp irländare till jakt och säljer till folk som inte ska jaga men vet inte säkert) En jaktavlar flatte blir såklart väldigt lycklig av att köra apportering eller jaga och jag tycker att man bör göra det (behöver ju inte vara något avancerat, kör själv bara på hobbynivå endast med dummys)men de kräver liksom inte det. Utan får de annan aktivering mår de också bra.



En flatte nöjesspringer inte på samma sätt och håller sig oftast närmre sin ägare. De är mer lättjobbade och vill oftast gärna vara till lags. De har också mycket energi såklart och det flesta är lite flamsiga och tramsiga, dock inte alla (min tex är ovanligt lugn).



Annars är båda raserna väldigt snälla och lätta att ha och göra med. Flattarna är ju oftast mer sociala även om irländarna också brukar gilla människor.



Såklart stämmer inte allt det jag skrivit in på alla. Min flatte tex nöjesbadar sällan, är inte särskilt flamsig och överhuvudtaget lite lugnare. Alla är ju olika.



Orkar inte läsa igenom det så hoppas du förstår vad jag skrivit :)

2011-09-01 @ 19:15:57
URL: http://tassarna.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0